INFORMARE
Vă informăm că, având în vedere dispozițiile art. 14 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și extinderea emiterii la nivel național al cărților de identitate electronice, începând cu data de 1 august 2025 este inițiat proiectul Pilot de preluare a cererilor pentru eliberarea cărții de identitate electronice indiferent de locul de domiciliu al solicitantului.
În conformitate cu art. 2 (1), începând cu 01.08.2025 cererile pentru eliberarea C.E.I. se preiau și se soluționează de către orice serviciu public comunitar local comunitar de evidența persoanelor indiferent de locul de domiciliu al persoanei fizice.
Dispozițiile alin. (1) nu se aplică în situația în care dovada adresei de domiciliu se face prin aplicarea prevederilor art. 28 alin. (1) lit. c) din O.U.G. nr 97/2005, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și anume:
- „(1) Dovada adresei de domiciliu din România se poate face cu:
c) declarația pe propria răspundere a solicitantului, însoțită de nota de verificare a polițistului de ordine publică, prin care se certifică existența unui imobil cu destinație de locuință și faptul că solicitantul locuiește efectiv la adresa declarată, pentru persoana fizică ce nu poate prezenta documentele prevăzute la lit. a) sau, după caz, lit. d), când persoanei interesate nu i-au fost emise, în condițiile de validitate prevăzute de legislația română în vigoare, actele privind titlul locativ;” - (3) Dispozițiile alin. (1) nu se aplică în situația exprimării opțiunii pentru Cartea de Identitate Simplă.
- (4) Dispozițiile alin. (1) nu se aplică în situația eliberării unei Cărți de Identitate Provizorii.
- (5) Dispozițiile alin. (1) nu se aplică în situația aplicării vizei de reședință.
Art. 3
- (1) C.E.I. poate fi ridicată de la nivelul oricărui s.p.c.l.e.p. în funcție de opțiunea solicitantului exprimată la momentul depunerii cererii.
- (2) În situația în care solicitantul optează pentru ridicarea CEI de la un alt s.p.c.l.e.p. termenul de eliberare se prelungește cu 10 zile lucrătoare față de cel stabilit la nivelul s.p.c.l.e.p. la care cererea a fost depusă.
- (3) La depunerea cererii solicitantul va fi informat expres cu privire la termenul prevăzut la alin. (2).
- (4) Dispozițiile alin. (1) nu se aplică în situația exprimării opțiunii pentru Cartea de Identitate Simplă.
- (5) Dispozițiile alin. (1) nu se aplică în situația eliberării unei Cărți de Identitate Provizorii.
IMPORTANT!
CARTEA DE IDENTITATE SIMPLĂ:
- face dovada identității, a cetățeniei române și a domiciliului în România;
- NU constituie document de călătorie în statele membre ale Uniunii Europene;
- NU permite titularului accesarea serviciilor publice sau private electronice;
- se eliberează în termen de 30 zile de la data solicitării, fără a exista posibilitatea urgentării;
În situația în care solicitantul exprimă opțiunea de ridicare de la nivelul altui SCLEP la momentul depunerii cererii, termenul de eliberare al Cărții de Identitate Electronice se prelungește cu 10 zile lucrătoare.
În toate situațiile, solicitantul C.E.I. TREBUIE să facă dovada adresei de domiciliu.